Terceira 2022

Çarşamba makul bir saatte kalkıyoruz. Hava harika, alargada olmak şahane. Metin yarın dönecek, o nedenle bugün ufak bir ada turuna niyetli. Bize de soruyor gelir misiniz diye, ama biz o kadar özlemişiz ki alargayı yerimizden pek kıpırdayasımız yok. Cem, Metin’i botla karaya bırakıyor, bu arada marina ofiste kaydımızı yaptırıyor. Bütün günü dinlenerek geçiriyoruz. Geldiğimiz günden bu yana hem Santa Maria, hem de Ponta Delgada’da serince bir bahar havasındaydık. Bırakın deniz sezonunu açmak, tam gün şort + t-shirt moduna bile geçememiştik henüz. Buraya gelişimizle beraber sanki yaz da yüzünü göstermeye başlıyor. Karpuz kabuğunu düşürüyoruz nihayet biz de denize! Ertesi sabah Metin’i uğurluyoruz. Gitmeden görev veriyor bize;  diğer adaları da gezin, en beğendiğiniz iki tanesine seneye tatil planlayayım diye:) Bizim de niyetimiz zaten Terceria’dan sonra geçen yıl görmediğimiz adaları gezmek.

Yaklaşık 10 gün kadar kalıyoruz Praia’da. Memduh ve Sibel de hemen yanımızda demirdeler. Onlar araba kiralayıp birkaç gün adayı geziyorlar. Biz, sağolsunlar, geçen sene Yasemin ve Hikmet’in misafirperverlikleri ve dostlukları vesilesi ile o kadar güzel gezdik ki adayı, yeni bir tura gerek duymuyoruz. Sadece bir gün otobüsle Angra’ya iniyoruz o kadar. Geçen sene kovid zamanına göre ada acayip canlanmış geliyor bize. Sokaklar, plajlar cıvıl cıvıl,  geçen yıl açık olmayan bir çok yer aktif.

Praia sonrası niyetimiz bir iki gün de Angra önünde alargada durmak ve oradan yaklaşık 50 mil  batıdaki Sao Jorge adasına geçmek. Önümüzdeki 10 gün boyunca neredeyse hiç hava görünmüyor tahminlerde, o nedenle biraz rahatız çıkış tarihi konusunda. Nasıl olsa her halükarda mecbur motora kuvvet gideceğiz!

Cuma günü Praia Festivali başlıyor. Buralarda bu festival işlerine çok önem veriliyor. Büyük ciddiyetle hazırlanıyorlar. Sokaklar ışıklandırılıyor, her tarafta çadırlar, stantlar ve sahneler kuruluyor. Madem acelemiz yok en azından festivalin ilk günü kalalım sonra geçeriz Angra’ya diye planlıyoruz. Festivalin ilk gecesi Memduh ve Sibel ile buluşup bu organizasyon için kurulan çadır lokantalardan birinde yemeğimizi yiyoruz. Sonra da etrafı geziyoruz. Sanki bütün ada burada! Çok keyifli bir ortam var. Küçük konser sahnelerinde müzik başlamış, herkes yiyeceğini, içkisini almış etrafta takılıyor.  Geceyarısına doğru dönüyoruz teknelere. Plajdaki sahneden müzik sesleri geliyor alarga alanına. Bir gece için rahatsız edici değil ama tüm hafta da çekilmez diye düşünüyoruz. Memduh da bizimle hemfikir. Sibel’in aklı bir miktar festivalin son gecesindeki Mariza konserinde kalsa da bütün hafta beklemeyi o da mantıklı bulmadığından ertesi gün geçiyoruz Angra’ya. Angra’da alarga manzara olarak daha güzel olsa da Praia kadar rahat değil. İki gece kalıyoruz Angra'da. Sonra Sao Jorge’ye gitmek üzere düşüyoruz yola. Uzun zaman sonra teknemizle daha önce görmediğimiz bizim için yeni bir adaya seyir yapmanın mutluluğu ile...