Los Olivillos

15/05/24

Rüzgarlı ama rahatsız olmayan bir geceden sonra yine erken bir saatte yola düşüyoruz. İki saat sonra demirleyecek yer bakmaya başlıyoruz. Rehberde önerilen iki üç noktayı beğensek de biraz daha yol yapma bahanesiyle pas geçiyoruz. İyi ki de durmamışız.

Geldiğimiz yer, nehrin gerisine göre nispeten çok daha fazla ağaçlı, onlarca farklı kuşun gün boyu süreki öttüğü muazzam bir nokta. Rengin'in telefonunda bir süredir denediği bir uygulama var. Seslerinden kuşları tanıyor. Kafayı yedi program burada!

Rüzgar da içerilere girdikçe nispeten rahatladı. Ama gözümüz hala bu nehirde yanımızdan geçen devasa gemilere alışamadı!

Erken geldik, ortam da rahat. Bari tekrar şu motor sorununa eğilelim. Evet, bir süredir arada yine devir kayıpları yaşıyoruz. Şimdiye kadar bi sıkıntı olmadı, ama sert bir havada, liman içinde filan yaparsa endişemiz var. Tabi bir de motoru komple kaybetme.

Rıza Usta ile istişare yapıyoruz. Önce mazot hattının açık olduğundan emin olmak için bir kaç hortum söküp üflüyoruz. Sorun gözükmüyor. Yeni değiştirdiğim separı söküp kontrol ediyoruz, temiz. O arada Rıza Usta separı doğru monte edemediğmi ve hava yaptığını düşünüyor. Yaşadığımız soruna neden olabilecek bir hata. Ama onun kontrolünü yapmıştım. (Depo tarafından hortumu sök, parmakla kapa, manuel mazot pompasıyla pompala... Hortumda vakum oluşuyor ve kaçmıyor.) Yine de fikrim geliyor! Deponun dibinden emiş yapan plastik borunun, üstteki hortum rekoruna çok sıkı geçmediğini daha önce fark etmiştim. Sistemde tüm bağlantılar ya dişli ya da kelepçeli. Burdaysa plastik boruyu düz bi yuvaya sıkıştırmışlar. Birkaç tur teflon sarıp iyice sıkı bir şekilde yerleştiriyorum. Boşta 3000 devirlere ulaşıyoruz. Sanırım becerdik, ama kutlama filan yapmıyoruz. Hele bir uzun seyirde kendini kanıtlasın.