Pico del Pallares

14/07/24

Alicante'den çok acele etmeden ayrılıyoruz. Kahve keyfi, tekneyi yıka, suları doldur vs... Pazar, limandan çıkan çıkana... jetskiler, balıkçılar (amatör olanlar. profesyoneller çoktan döndü bile) motor yatlar, gezi tekneleri, dalgıçlar. Turizm sezonu tam gaz.

Rengin güzel bir kahvaltı hazırlarken hafif bir geniş apaz rüzgarı gelince yelkenleri açıyorum. Yavaş yavaş giderken keyifli bir kahvaltı oluyor. Sofrayı toplayana kadar da rüzgar iyice oturuyor.

Hedefimiz Bombarda burnu. İspanyanın bu sahili upuzun kumsallar ve arkalarındaki yoğun yapılaşmadan ibaret. Aralarda ise sarp kayalardan oluşan burunlar var. Hem dalgalardan hem de çirkin yerleşimlerden korunma sağlıyor.

Durmak istediğimiz yerde demirlemek yasak 8 tane tonoz var. Vardığımız saatte tabii ki hepsi dolu ama çoğu geceleyecek gibi durmuyor. Devam edip ilerideki kumsalın önüne demirliyoruz. Saat 7'ye doğru döndüğümüzde boş tonoz bulup bağlanıyoruz. Hatta ilerleyen saatlerde en içteki tonoza atlıyoruz, burnu dönüp gelen dalgalardan iyice kurtuluyoruz.

Güzel bir koy. Sarp kayaların ve kalıntıların dibinde. Hemen üstümüzden güzel bir yürüyüş yolu geçiyor. Akşam ve sabah erken saatlerde yürüyenlerin sayısı şaşırtıcı.

Gece İspanya'nın Avrupa şampiyonu olduğu maçı seyrediyoruz. Uzaktan da olsa sahildeki havai fişekleri görebiliyoruz. Ama gördüğümüz kütlede daha çok İspanyol mu var, İngiliz mi, merak konusu.

Yarın yolumuz çok az. Rüzgar da geç gelecek. Öğlene kadar buranın keyfini sürmeye karar veriyoruz.