Moraira Plajı 2024

19/07/24

Pazartesi güneyli rüzgarı Penyal kayalığının dibinde rahat geçirdik, ama Salı günü sağlam kuzeyli geliyor. Hem de sabah erken. Yolumuz çok az da olsa, kargalar kahvaltılarını etmeden yola düşüyoruz. Erken bir saatte de Moraira'nın yanındaki alana ulaşıyoruz. Burası kuzeye ana kara, doğuya da uzun bir burun sayesinde epey korunaklı. Önümüzdeki iki günü burada geçireceğiz.

Vardığımız saatte bütün tonozlar boş, ama bunlarda on metre tekneye kadar izin veriliyor. Bu havada sınırları zorlamamak için tonoz alanın dışına, kumluk gördüğümüz dar bir alana demir atıyoruz. Burada deniz çayırlarına demirlemenin cezası ağır. Ama sonradan gelenlerin pek dikkat etmediğini görüyoruz.

Gün boyu ortalık oldukça şenlikli. Onlarca tekne gidip geliyor. Değişik değişik bir sürü su sporları araçları. Kokteyller satan bar teknesi. Doğum günü kutlayan parti tekneleri. Ailecek gelenler. Yedi delikanlı dolaşanlar. Kız arkadaşıyla romantik yapmaya çalışanlar... Müthiş kargaşa, ama kimse kimseye karışmadan keyifli bir gün geçirip gidiyorlar. Evet, akşam yine üç beş tekne kalıyoruz. Ama şenlik bitmemiş aslında, bir ara verilmiş yalnızca! İspanyolların Carmen günüymüş bugün. Önce gün batımından biraz sonra marinadan ardı ardına tekneler fırlıyor, klaksonlar çalarak. Önde galiba haç taşıyan küçük tekneyi takip ediyorlar. Çok sürmüyor, 15-20 dakika sonra herkes dağılıyor bir tarafa. Hah tam eğlence bitti derken biraz sonra enfes bir havai fişek gösterisi başlıyor. Seviyor bu havai fişek işini İspanyollar!

Tüm bu şenlik, curcuna sırasında biz de boş durmuyoruz bu arada! Bir süredir ihmal ettiğimiz tekne altı temizliğine ciddi eğiliyoruz. Sular ısınmaya başladı, temizlemediğimiz yerlerin kontrolden çıkmasından korkuyorduk. Bayağı kolayladık ama iki üç seans daha gerekir.