Agios Georgios

Sabah 5:15'de kalkıp 5:25'de halatları çözdük. Bu körfeze her gün öğleden itibaren güneyden rüzgar giriyor. Hava raporları göstermese de bazı günler şiddetini epey arttırabiliyor. Dayak yememek için erken çıkıp yolun çoğunu motorla katetmeye niyetliyiz.

Kalktığımızda daha alacakaranlık bile değildi. Ama liman bölgesi sokak ışıkları sayesinde epey aydınlıktı. Sorunsuz bir şekilde demir alıp yola çıkıyoruz. Limandan çıktıktan kısa bir süre sonra  güneş doğuyor zaten.

Limanın kirli sularından çıkar çıkmaz su yapıcıyı çalıştırıyorum. Madem motorla gideceğiz, bari biraz üretim yapalım. Arka depo neredeyse boşalmıştı.

Sakin bir motor seyri ile 28 mil mesafedeki Poulithria kasabasının yanındaki Agios Georgios koyuna geliyoruz. Hemen kuzeyimizde Leonidhion kasabası var. Ama üç gündür bir şehirde bağlı olduğumuz için bu gece alargayı tercih edeceğiz. Çapayı 6-7 metreye atıyoruz. Dip kum ve taş karışımı. Dalıp baktığımda kafayı çok az gömebildiğini gördüm. Sağlam gözüküyor Zaten burası güneye korunaklı, akşam da hafif bir kuzeyli hava esecek.

Yol boyunca gözüm yeni kurduğum şanzıman yağı genleşme tankındaydı. Hala tam çözdüğümden emin değilim. Hortumu kurduğumdan beri yağ ekliyorum. Ama bir süre sonra yağ seviyesi hep düşüyor. Bugün yolda bakığımda ise yağ seviyesi ciddi şekilde yükselmişti. Demek ki ısınınca genişledi. Uzun seyre rağmen de düşmedi. Aşağıdan kaçırıyor olsa, bu durumda da yağ eksiltmesini beklerdik. Ama olmadı. Demirleyip motor soğudukdan sonra tekrar eski seviyesine indi. Bir süre böyle deneyelim bakalım.

Bir ara Poulithria'den çıktığı belli bir sahil güvenli botu yakınımıza kadar geliyor. İlgili şekilde bakıyorlar. Selamlaşıyoruz. Birşey sormadan yollarına devam ediyorlar.

İzole bir yer. Kumsala birkaç kişi güneşlenip denize girmeye geldi. Akşama doğru da bir yelkenli az uzağımıza demirledi. Gün boyunca bir kaç tane yelkenlinin Leonidhion yönüne gittiğini gördük.