Sapientza Adası

Aslında planımız Limeni’ye burnumuzu uzatıp hoşumuza giderse bir kaç saat geçirmekti. Bu kadar sevimli bir yer beklemiyorduk açıkçası. Hal böyle olunca geceyi de Limeni’de geçirmeye dolayısıyla sabah yine erken yola düşmeye karar verdik.

Sabah 5.15 gibi demir aldık. Hedefimiz Mora Yarımadasının batısındaki Methani kasabası. Yaklaşık 36 mil mesafe. Bu saatlerde rüzgar neredeyse sıfır. Motorla gidiyoruz.  İkişer saatlik nöbetlerle ilerliyoruz.

En batıdaki Akritas burnunu dönerken Methoni’nin hemen güneyindeki Sapientza adasında koyda mı geçirsek acaba geceyi diye bir öneride bulundu Cem. Ada av alanı, yılda bir kaç gün av için avcılara açılıyor, geri kalan zamanda av hayvanlarının büyümesi ve üremesi için yasaklı bölge. Issız koy fikri güzel geldi, adadaki Port Longos koyuna çevirdik rotamızı. Saat 11.00 civarı demir attık koya. Balık çiftlikleri var bir kaç noktada, ama koy temiz. Bizim dışımızda bir tane Fransız tekne var, yelkenleri ile uğraşı içindeler. Öğleden sonra başka tekneler de gelmeye başlıyorlar.  Herhangi bir kasabada birkaç gün vakit geçirirsek arkasından mutlaka kendi kendimize kalacağımız, planların yalnızca tekne ve kendimizle sınırlı olduğu bir ısısız koy ihtiyacı oluşuyor ikimizde de. Eskiden de severdik zaten, yola çıktıktan sonra güzel bir ritm  yakalama şansımız da oldu bu anlamda.

Bugün burada biraz tembellik yapıp kafa dinliyoruz anlayacağınız, Methoni planı da yarına kalıyor.