Igoumenitsa koyu

Sabah kahve ve yüzme keyfinden sonra hava durumuna bir daha baktık. Çok değişen birşey yok. Sevimsizlik şurada; bugün öğleden itibaren başlayıp akşama doğru artan güneyli bir rüzgar bekleniyor. Kötü olan, gece yarısından sonra kuzeye dönüyor, yine şiddetli olarak. Bu bölgede her bir havaya kapalı koy az. Gaios limanı korunaklı. Ama iki gün o ufak limanda kalma fikri pek hoşumuza gitmiyor. Bir de yan yana çapa atarak limana yanaşılıyor. Normalde bile hergün üstüste atılan çapaların karıştığı bir liman. Böyle bir havada çok eğlenceli olabilir.

Tunç'lar zaten güneye gidecekleri için Lefkas'a gidip Nidri'nin güvenli lagununa sığınmaya niyetliler. Biz ise kuzey yolcusuyuz. Korfu'da seçenekler sınırlı. Mandrake limanını aramıştım. Bu akşama yer yok. Tek akıllı biz değiliz! Kalenin güneyinde kuzeye korunaklı bir alarga bölgesi var. Tek başımıza olsak güneyli rüzgarda biraz dayak yer, akşama raharlamasını bekleriz. Ama kalabalık olma ihtimali yüksek. Ve bu bölgede inanılmaz fazla kiralık tekne var. Bir çoğunun kaptanı acemi. Onların arasında bu kadar dönen bir havada alargada durmak istemiyoruz.

Bu yüzden rotamızı Igoumenitsa koyuna çeviriyoruz. Taj ve aramıdaki diğer tekne çıktıktan sonra koltukları alıp hemen önümüzde alarga duran teknelerin arasından slalom yaparak sorunsuz bir şekilde çıkıyoruz. Güneyli rüzgar hafif hafif başlamıştı zaten. Çıkar çıkmaz anayelkenimizi açıyoruz. Daha koltukları toplamaya başlamadan fırına verdiğimiz börek az sonra pişiyor (Dondurulmuş hazır börek. Dün Gaios'dan almıştık.). Keyifli bir kahvaltı ediyoruz. Arkasından genovayı da açıyoruz. Ama rüzgar çok zayıf. 5-6 knot ancak esiyor. Geniş apazda 2.5-3 knotla yol alıyoruz. 7 mil yol aldıktan sonra o da kalıyor, cenovayı sarıp motor çalştırıyoruz. Ama bi yarım saat sonra bu sefer daha oturaklı bir rüzgar geliyor. Motoru kapatıyoruz. Sadece ana yelken ile 5-5.5 knot ile kanalın ağzına kadar geliyoruz.

Igoumenitsa dar bir boğazdan girilen çok geniş bir koy. Doğu yakasında bu bölge için oldukça büyük bir şehir var. Hiç sevimli görünmüyor. Zaten bizim amacımız koyun kuzeybatısındaki alanda alargada durmak. Koca körfezde başka bir yelkenli  tekne yok. Feribotlar süreki gidip geliyor, ama bizim olduğumuz yere uzak geçiyorlar. Çok geniş bir alan 3-4 metre derinikte. Biz girerken dışarda dalgalar başlamıştı. İçersi göl gibi. Demirledikten sonra rüzgar güney doğuya dönüyor ve biraz sertliyor. Koy içinde de hafif çırpıntılar oluştu. Ama rahatsız edici değil.

Normalde gelinecek bir koy değil. Su bulanık, şehir keyifsiz. Ama böyle havalarda sığınmak için uygun görünüyor.

İki gündür kekler, börekler abarttık farkındayız. Hazır burası hala sakinken dün marketten aldığımız sebzeleri pişirip kaldırdık dolaba. Koyda balıkçı şamandıraları var, akşam üzeri de bir iki küçük kayık kontrole geldi ağları. Burada koylarda bazen dolaşıyor bu minik kayıklar ve balık satıyorlar. Niyetimiz var alışverişe, ama seyyar satış yok bunlarda anladığımız kadarıyla.  Bu seyahate kadar ikimizin de balık tutma konusunda bir merakı ve hevesi yoktu ama bir el atmak gerekiyor artık. Zira bulunduğumuz yerde aşağıda epey bir kovalamaca var anladığımız kadarıyla, su yüzeyine fırlıyor bazen hem kovalayan, hem de kaçan balıklar.

{Gece ve ertesi gün}

Doğu / Güneydoğu rüzgarı akşama kadar artmaya devam etti. Koy içinde hafif çırpıntı yarattı, ama rahatsız edici birşey değildi. Esas eğlence gece yarımda başladı. Artan rüzgar ve gerilen çapa sesiyle uyandık. Rüzgar 180 derece dönmüş, batıdan esiyordu. Ama ne dönüş. Çapa tarama alarmı olara kullandığım aplikasyon teknenin batıdan doğuya geçişini dümdüz bir çizgi olarak kaydetmiş. Normalde bu tür geçişlerde biraz boşluk olur, tekne biraz gezinir. Belli ki biri bitip biri başlamış. Bir buçuk saat kadar 20 knot stabil, sağanaklarda 30 knot esti. Çapa alarm programının çizdiği salınımda hiç bir tarama gözükmüyordu. Sonra ya hafifledi, ya da benim uykum ağır bastı (Rengin: Cem'in uykusunun ağır bastığı doğrudur ama ben uyumadım, saat 2.00 civarı sağnak bir yağmur ardından hava biraz hafifledi, kesin bilgi:)). Çevremizde başka tekne olmamasının avantajı. Sabah kalktığımızda hava neredeyse sıfırlamıştı.

Korfu'ya bugün geçip geçmemeyi konuştuk. Öğleden sonra bir tur daha kuzeybatılı hava bekleniyor. Dünkü kadar kuvvetli değil. Ama neredeyse 10 gündür hergün yol yapıyoruz. Ama az, ama çok. Bugünü tembel geçirelim dedik. Korfu bir yere kaçmıyor. Akşama kadar ufak tefek işleri toparladık, kitap okuduk vs.. Öğleden sonra yine bir miktar esti, ama rahatsız edici değildi.

Sabah Korfu'ya geçmeyi umuyoruz.