Taormina Körfezi

15 – 19 Temmuz

Sabah son bir tur alışveriş yapıp tekneyi yıkıyoruz ve su depolarını dolduruyoruz. Birkaç gündür sohbeti ilerlettiğimiz Alman komşularımızla da vedalaşıp iplerimizi çözüyoruz. İlk hedef marinanın benzin istasyonu. Burada hem mazot depomuzu dolduruyoruz, hem de yeni gelen 100 metre zincirimizi teslim alıyoruz.
Zincirleri şimdilik direk dibine sabitliyoruz. Nurettin İşletici’nin uyarısı vardı; Vulcano adasındaki sülfür sebebiyle zincirin galvanizi çok hızlı çözülüyormuş. Muhtemelen yine bizim paslanmaz çapa / galvaniz zincir işbirliğinden. O yüzden bu adayı geçene kadar eski zincirle devam edeceğiz. Yepyeni zincirimizi ilk günlerinden harcamayalım.

Marina içinde manevra yaparken de hissetmiştim, ama çıkıp yol verir vermez iyice belli ediyor kendini; pervanemiz felaket durumda. Tam gaz yolda ancak 1500 devre çıkabiliyor ve 3 knot yol yapıyor. Niyetim bunu marinada temizletmekti, ama böyle bir hizmet yokmuş memlekette. Neyse ki hafif de olsa güneyli bir rüzgar geliyor ve anayelkeni açıp 1.5 - 2 knot hızla hedefe doğru gidiyoruz. Zaten yolumuz 7 mil. Yavaş da olsak keyfimiz yerinde, günlerdir süren koşturmacadan sonra iyi geliyor.

Yolun 2/3’ünü yelkenle geçtikten sonra hava iyice kalıyor, biz de motora az yol verip Giardini Naxos kasabasının önüne demirliyoruz.

Taormina körfezinin güney ucunda Giardini Naxos, kuzeyinde ise Taormina kasabası var. Biri güneye, diğeri kuzeye korunaklı. Tahminler güney rüzgarı gösterdiği için Giardini Naxos önünü tercih ediyoruz.

Akşam Mehmet Erem’in hediyesi kompresörü kurup pervane temizliğine başlıyoruz. Biraz daha beklesek yemeklik midye çıkacakmış. Perşembe sabahı kaba temizliğini bitiriyoruz. Bir yandan da karinayı yokluyoruz. 8 ay yatınca epey bir canlıya ev sahipliği yapmaya başlamış. Ama pervaneyle ve salmanın altıyla karşılaştırdığımızda çok daha temiz. Coppercoat işini iyi yapmış. Daha önemlisi, spatul vurduğumuz anda çok rahat dökülüyor. Süngerleyince de ilk günkü gibi oluyor. Geniş alan, biraz uğraştıracak. Ama işimiz ne?

Perşembe günü beklenen güney rüzgarı gelmiyor. Messina boğazından gelen dalgaya dik açıda hafif bir rüzgar esince tekne pis sallanıyor. Biz de akşama doğru demir alıp körfezin kuzeyine geçiyoruz. Yolda, pervanenin etkisini hissediyoruz. Yeni demir yerimiz  bir çıt daha iyi.

Geolocation

37.838234, 15.282376

Add new comment
The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Plain text

• No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.