Rio Vascao

08/05/24

Alcoutim'de keyfimiz yerinde, ama nehirden biraz daha yukarı gidesimiz var. Belki kalmayız bile, akıntı saatlerine göre bir kaç saat çıkıp akşama da döneriz.

Öğlene doğru çözülüp nehirden yukarı sakin bir seyir yapıyoruz. Birkaç gündür yürüdüğümüz patikaları bu sefer nehirden takip ediyoruz.

Puerto de La Laja kasabasının önündeki kocaman iskele dikkatimizi çekiyor. Nispeten yeni yapılmış, nehirdeki diğer iskelelere göre oldukça büyük. Ama bomboş. Zira kasaba sıkı bir rampanın üstünde kalıyor ve pek de bir hareket gözükmüyor. Aslında kasaba vaktinin önemli limanlarında. Bölgedeki madenlerden gelen ürünleri gemilere yüklemek için ilginç silo ve rampa kalntıları hala gözüküyor. İskeleyi de belki biraz turizmi canlandırmak amacıyla yaptılar ama henüz bir ilgi yok.

Biz biraz daha yularıda, nehrin Riberia de Vascao önünde demir atıyoruz. Burası tamamen ıssız, başka hiç bir tekne gözükmüyor. Sadece acayip kuş sesleri hakim ortama. Akşamüstü botu indiriyoruz. Bir yıldır yatan dıştan takma motor sorunsuz çalışıyor. Yanımızdaki koydan içeri minik bir tur yapıyoruz. Tahminimizden çok daha uzun bir mesafe gidebiliyoruz. Alcoutim'in yanındaki koydan sadece birkaç yüz metre gidiliyordu. İki tarafta nehrin üzerine uzanan ağaçlar, garip kuş sesleri. rengarenk çiçekler... Olağanüstü bir ortam.

Cidden; dünyanın en huzurlu yeri olabilir.

Gece tabii ki geri dönmüyoruz, bu izole yerde konaklıyoruz.