Rota

09/06/24

Yaprak'ı yolcu ettikten sonra bir günlük güzel bir hava penceresi bekleniyordu. Bunu değerlendirmek için Çarşamba günü Cadiz limanından Rota tarafına geçtik ve sevdiğimiz alarga bölgesine demir attık. Keyifli bir gün ve gece oldu. Akşama doğru hem alarga alanına hem marinaya tekneler gelmeye başladı. AIS sisteminden günlük hareketlerine baktığımızda çoğunun kuzeyden geldiğini gördük. Belli ki günlerdir süren güneyli rüzgarlar geçer geçmez hepsi fırlamış.

Alargadakilerin tamamı sabah yollarına devam etti. Bizse güzel bir kahvaltı keyfi sonrasında rüzgar çıkmaya başlayınca planladığımız şekilde Rota marinaya girdik.

Bu marinayı Cadiz'den daha çok seviyoruz. Cadiz'deki bayağı endüstriyel bir limanın içinde. Rota ise kasabanın dibinde. Yakınında güzel plajlar var. Evet, öyle çok enteresan bir kasaba filan değil. Ama yine de iki adımda dükkanlara ve restoranlara ulaşmak büyük rahatlık.

Burada biraz iki haftalık yoğun sosyalliğin yorgunluğunu atıyoruz. Kısa yürüyüşler, ufak tekne işleri, seyir defterinde günü yakalama çabaları, fotoğraf düzenlemeler filan.

Artık hedef Akdeniz. Buradan Marbella'ya kadar enteresan bir yer yok görmediğimiz ve tekrar vakit geçirmek istediğimiz. Esmekte olan batılı rüzgarları kaçırmak istemiyoruz, güzel götürür bizi. Ama hemen de çıkasımız yok. Gözümüz hava durumunda. Üç günlük yolumuz var. Çarşamba'ya kadar hava güzel. Pazartesi çıkmayı planlıyoruz.