Bolonia

10/06/24

Artık Akdeniz'e doğru yola çıkma vakti. Aslında Rota'da keyfimiz yerinde. Birkaç gündür neredeyse serin bile denebilecek bir hava var. Ama istisna, arkasından cehennem sıcaklarının geleceğini biliyoruz. Cebelitarık'ı geçip kuzeye tırmanmak istiyoruz. Sabah neredeyse gün doğumu ile düşüyoruz yola.

Bugün aslında Barbate'ye kadar gitmeye niyetliydik. Ama erken çıkınca epey vakitli vardık. Üstelik rüzgar da güzel oturmuştu. 9 mil ilerde gözümüze kestirdiğimiz koya devam ettik. Yarın erken kalkmak zorunda kalmayacağız!

Bolonia koyu bizi şaşırtıyor. Hem doğal manzara,  hem upuzun kumsalı, hem de tekneden dahi net olarak görülebilen Roma antik kenti, özellikle tiyatrosu.

Koy çok güzel. Kuzeyli rüzgarla korunaklı ama burnu dönüp gelen dalgalar tekneye yandan vuruyor. Egeli şımarık denizciler olarak 4 sene öncesine kadar böyle bir yerde gecelemeyi düşünmezdik. Artık şikayetlenmiyoruz bile.

Koyda uzak noktalarda iki Fransız tekne daha var. Herkes birbirini kolluyor, acaba diğerlerinin durduğu yer daha mı az sallanıyor... Yok, hepimiz aynı dalgadayız.