Cadiz'e geçiş

31/05/24

Yaprak pazartesine kadar bizimle. Cadiz'den yolcu etmeyi tercih edeceğiz, ama şansına Cumartesi güneyli sert hava geliyor. Cadiz'e varacaksak fazla oyalanmadan yol yapmamız lazım.

Perşembe sabahı erken kalkıp akıntı dönmeden iki saat yol yaparak haritalarda Olivillos olarak geçen noktaya varıyoruz. Gelirken buradan çok keyif almıştık. Yine keyifli. Ters akıntı saatlerini burada geçiriyoruz. Öğlen civarı akıntı dönmeye başlarken demir alıp bayır aşağı basıyoruz. Yine leylek tokilerinin arasından kıvrıla kıvrıla 30 mil yol yapıp nehir girişindeki Bonanza kasabasının karşısındaki demir alanına ulaşıyoruz. Dolaşan bir motoryat ve birkaç jet ski de gün batımıyla evlerine dönünce demir alanı yine bize kalıyor.

Sabah hızlı bir kahvaltı sonrası yine yoldayız. Akşam hava artacak. Ondan önce Cadiz körfezine ulaşmak, hatta marinaya girmeden bi demir atıp deniz keyfi yapmak istiyoruz. Yol sıkıntısız geçiyor. Rota önünde alışık olduğumuz yere demir atıyoruz. Suya tabii ki önce Yaprak atlıyor. Arkasından biz. Biraz da alarga keyfi yaptıktan sonra demir alıp yelken ile Cadiz marinaya yollanıyoruz. Zamanlama iyi, marinaya girerken hava iyice sertliyor. Yine önce mazot iskelesi, ardından geçen sefer de yanaştığımız yere bağlanıyoruz.