Fuengirola 2024

17/06/24

14 Haziran sabah ritüelleri sonrası Marbella'dan çıkıp Feungirola'ya doğru sakin bir seyir yapıyoruz. Zaten 15 mil yol.

Dört yıl önce okyanus yönünde giderken bu marinada kalmıştık. Hatta ani bir kararla Cebelitarık'ı pas geçtiğimiz için, Kanarya adaları öncesi son durağımız olmuştu. Geç bir saatte girip sabah erken çıkmıştık.

Tekrar ziyaret etmeyi gerektirecek bir kasaba değil. Ama Malaga'yı gezmek istiyoruz. Ve oradaki marinalarda ya yer yok, ya çok pahalılar ya da çok kaprisliler. Fuengirola'dan 20 dakikada bir tren var. Çok daha pratik.

Fuengirola'yı şöyle tanımlamak mümkün. Aralıksız oteller, beachler, restoranlar ve barlar silsilesi. Marina ofisin duvarında kasabanın eski fotoğrafları asılı. 1964 yılında tek katlı evlerden oluşan kendi halinde bir sahil kasabası iken 70'lerde tabiri caizse "laz mütahit" istilasına uğramış sanki. Sonrasında muhtemelen artan turizm geliri ile beraber de iş iyice raydan çıkmış. Marbella ile kıyaslandığında bütçesi bir tık daha düşük turiste hitap ediyor sanki kasaba. O nedenle de bol miktarda genç Avrupalı turist var etrafta. Marinada bağlı olduğumuz ponton, ticari iş yapan günü birlikçi teknelerin de bağlı olduğu yer. Dolayısıyla kaldığımız süre boyunca oldukça hakim olduk turist profiline:)  Kasabanın bir gün batı ucuna, bir gün de neredeyse doğu ucuna kadar yürüyoruz ama pek bir şey değişmiyor, yine ayni sevimsiz görüntü. Hal böyle olunca biz de gündüzleri bir süredir ertelediğimiz çok da elzem olmayan temizlik işlerine veriyoruz kendimizi. Oturma grubunun minder kılıfları, hatch perdeleri hepsi yıkanıyor. Ufak tefek dikiş, tadilat işleri hallediliyor. Akşamları da marinadaki barlarda Avrupa kupası maçları, bira, patates tabii:)

Malaga'yı ziyaret etmek için 3-4 günlüğüne girdiğimiz marinada istediğimizden biraz uzun kalıyoruz. Plan yaparken çıkacağımız gün için güzel bir batılı rüzgar veren tahminler, vakit yaklaştıkça 35+ knot sağnaklar yazmaya başladı. Hem de 2-3 gün boyunca neredeyse kesintisiz. Mesafeler çok kısa değil ve bu sahillerde sığınabileceğiniz yer sayısı sınırlı. Zorlamamaya karar veriyoruz.