Motril önü

20/06/24

Sabah gün ışığı ile yola düşüyoruz. Bugün nereye kadar gideceğimizi bilmiyoruz. Orjinal plan bir gece Motril'de kalıp (55 mil) sonraki gün Almeria'ya (+60 mil) ulaşmaktı. Ama bu gece yarısından itibaren hava kalıyor. Acaba rüzgar kalana kadar yelkenle devam edip, sonra duruma göre oralarda bir demir yeri veya sabaha kadar Almeria'ya mı ulaşsak... Yolda bakılacak.

Deniz ilk çıktığımızda sakin ama kısa sürede rüzgar geliyor. Bir süre geniş apaz gidip iyice açığa çıkıyoruz. Tahminler o yönde. Beklenen rüzgar oturunca genovayı kapayıp pupaya ve hedefe dönüyoruz. Bir kaç saat 22-24 aralığında esiyor. Öğlen gibi 25 knotları geçince bir camadan vuruyoruz. Hızımız 6.5 - 7.5 knot arası.

Motril'e yaklaşırken karar vakti. Bu kadar güzel giderken durmak işimize gelmiyor, devam.

Amma... tam Motril açıklarında rüzgar bir anda kalıyor. Hayda! Tahminlerde olmayan bişey. Lokal bir kara etkisi olamayacak kadar da açıktayız. İşin kötüsü, dalgalar devam ediyor. Motorla yol yapmak da sorun. Motril sonrasında korunaklı koy da yok.

Mecburen yelkenleri toplayıp Motril'e yöneliyoruz. Burası büyük liman. Mendireğin girişinde bir demir bölgesi var. Bu rüzgar ve dalga açısında fena değil. Dipteki marinaya gitmeye gerek görmüyoruz.

Demirledikten sora rüzgar bir süreliğine tazeliyor ama yönünün değişken olduğu dikkatimizi çekiyor. Devam etsek keyifsiz olurdu.

Az sallantılı rahat bir gece geçiriyoruz.