Port de Sóller

08/08/24

Beş yıl önce buralardan geçerken Doğu kıyısından inmiş, bu tarafa kiraladığımız araba ile gelmiştik.

Bu liman kasabasına bayılmıştık! Ama hem Covid zamanı, hem de Ağustos'un sonuydu. Koyda belki 4 tekne vardı, kasaba bomboştu. Şimdi apayrı bir dünya! Koyda demir atacak yer zor bulunuyor. Alışık olduğumuzdan çok daha kısa zincirler döşenebiliyor. Marina zaten "dalga mı geçiyorsunuz" modunda. Şansımıza tam çıkan bir tekneye denk geliyoruz. Yer de güzel, kenarda. Gün boyu orta bölge fena hareketli.

Kahvaltı sonrası Levent'ler bota atlayıp kasabayı gezmeye gidiyorlar. Hatta buradan "Yukarı Soller"e çalışan nostaljik tramvaya atlayıp orayı da dolaşıyorlar. Ufak bir alışveriş de yapıp sıcaktan kavrulmuş olarak dönüyorlar. Günün gerisi dinlenerek, sıcaktan bunaldıkça suya atlayarak geçiyor. Akşam bu sefer hep birlikte yemeğe iniyoruz kasabaya.

Gece onca kalabalığa, dip dibe teknelere rağmen vukuatsız geçiyor.,

Sabah kahvaltı sonrası Levent'i yolcu ediyoruz. Ona ayrılan sürenin sonuna geldik.