Stintino ve Sassari

19/08/24

Oldukça maceralı bir giriş sürecinden sonra marinaya girip rahatça bağlanıyoruz. Stintino oldukça turistik ama küçük ve sevimli bir İtalyan kasabası. Bizim marina kasabanın hemen girişinde, kasaba merkezine ulaşmak için batıya doğru uzanan daracık koyu çepeçevre yürümeniz gerekiyor. çok değil 15-20 dakikalık, keyifli bir yürüyüş ama hava sıcak oldu mu can sıkıcı bir yol olabilir. O nedenle marina, kasabaya shuttle çalıştırıyor. Etrafımız oldukça hareketli. Sabahları çevredeki koylara seferler düzenleyen ticari tekneler için hemen önümüzde insan sıraları oluşuyor. Akşamları da onların dönüş telaşları. Onun dışında, bizim sırada bağlı bir çok yerel trowlerda da tamiratlar, temizlikler yapılıyor, havuzluklarda yemekler, muhabbetler...

Palma'dan bu yana alargadayız, bir iki kere karaya çıktık ama hep botla yemek ve uğurlamalar için. Böyle durumlarda marinaya bağlandık mı özellikle yürümeyi, hareket halinde olmayı tercih ediyoruz. Hava da çok bunaltıcı değil, shuttle imkanını pas geçip tabana kuvvet iniyoruz kasaba merkezine. Tam akşam üzeri, çoğu insanın plajlardan dönüp cafelerde bir içkiye oturduğu saatler. Henüz daha evlere gidilip duşlar alınmamış, akşam yemekleri için hazırlanılmamış. Cıvıl cıvıl bir yer burası, genci, yaşlısı, aileler, her türlü turist var. Meydanda bir sahne kurulmuş, yanında da yemek ve içki çadırları. Provalar başlamış bile, akşama konser var, uğrarız dönüşte.

Ertesi gün otobüsle Sassari'ye gidiyoruz. Sassari, Sardinya adasının ikinci büyük şehri. Hazır buraya kadar gelmişken görelim diyoruz. Nasıl olsa fırtınamsı hava geçene kadar marinadayız, iki tonozla da sımsıkı bağlanmışız. Hava da kapalı bugün, biraz da yağmurlu hatta, şehir gezmek için ideal. Otobüs durağı şehir merkezinin biraz dışında. Merkeze doğru yürürken güzel ama biraz döküntü geliyor etraf. Diyoruz ki merkeze gelince farklılaşır belki görüntü. Ama yok, un var, şeker var ama helva yok ortada. Çok güzel sokaklar, binalar ve meydanlar ama çoğu bakımsız, bir kısmı ise dökülüyor. Bir de Pazar tabii bugün, millet hava kapalı da olsa plajlara kaçmış muhtemelen, gelirken yolda gördüğümüz plajların arkasında silme araba doluydu. O nedenle daha bi mahsun görünüyor bize bu eski şehir. Akşam dönüyoruz Stintino'ya. Bugün tahminler bir gündüz bir de gece yarısından sonra kuvvetli batılı rüzgar gösteriyordu. Gece beklenen hava geliyor ama oldukça rahat geçiyor marinada.

Son gün yağmurlu. Cem böyle havaları tekneyi yıkamak için fırsat biliyor. Tembellik yaratıcılığı körüklüyor hakikaten. Sırf uzun hortumu tak çıkar uğraşmamak için yağmur biraz artınca elinde fırça fırlıyor güverteye. Neyse gidiş yoluna bakmıyoruz bu konuda, sonuç gayet güzel:) Hava  öğleyin biraz açınca  iki posta da çamaşır yıkanıyor. Sonra kasabaya iniyoruz alarga öncesi alışverişleri malum. Bu sefer elimiz kolumuz dolu, yükümüz ağırca, marinayı arıyoruz, shuttle ile alıyorlar bizi. Büyük lüksmüş hakikaten.

Yarın sabah kahvesi sonrası çıkış. Hava fena gözükmüyor önümüzdeki günlerde. Korsika'ya geçmeden biraz daha etraftaki güzelliklerin tadını çıkartmak istiyoruz.

Geolocation

40.93826462918, 8.232020272453

Add new comment
The content of this field is kept private and will not be shown publicly.

Plain text

• No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.