Cala Grande (Isola Piana)

21/08/24

Sert havayı Stintino'da geçirdikten sonra Piana adasına dönüyoruz. Bu sefer güneyinde kalmaya niyetliyiz. Ama yolda gözümüz adanın meşhur koyuna taklıyor. Çok kalabalık oluyor diye düşünmüyorduk bile, ama anlaşılan saat daha erken, çok az tekne var. Uygun bir yere demir atma fırsatını yakalayınca hemen yerleşiyoruz. Bir kaç saat sonra koy doluyor, ama akşam yine boşalıyor.

Aslında yeni sayfa açmayıp önceki Piana adası sayfasına ekleme yapacaktık, ama gece acayip bir dolunay var. Sırf onun fotoğrafları için değer.

Bu adacıkları çok sevdik. Muazzam turkuaz bir deniz var. O kadar temiz ki, sürekli "eyvah çok sığlaşmış, taradık mı, oturuyor muyuz!" endişesindeyiz.

Dört gün daha kalıyoruz. Daha da kalınır, ama Korsika çağırıyor.

Yola düşmeden önce bir kaç gün de kuzeyimizdeki adada kalmak istiyoruz. Bölgeye adını veren Asinara adası. Çok sıkı korunan bir milli park, demir atmak kesinlikle yasak. O yüzden Cumartesi için tonoz rezervasyonumuzu yapıp kahve keyfi sonrası demir alıyoruz.