Caldarello (Korsika)

27/08/24

Korsika'ya 40 millik geçiş çok rahat oluyor. Rüzgar öğlene doğru oturacağı için sabah acele etmeden sallana sallana çıkıyoruz. Adanın gölgesinden çıkınca geniş apaz rüzgarla neredeyse hiç trim bile yapmadan keyifli bir şekilde Korsika'ya ulaşıyoruz.

Korsika'ya yaklaşırken seyir halindeki tekne sayısı bizi şaşırtıyor. Haftaya okullar açılacak. Herhalde son hafta yoğunluğudur diyoruz. Pazardan itibaren rahatlama umuyoruz.

Karaya son bir kaç yüz metre ortam daha da çılgın, onlarca kite surf, normal surf ve bir de elinde minik bir delta kanat ile gitmeye çalışanlar. Çok da hızlılar. Aralarından geçmek eğlenceli.

Caldarello kasabası biraz yukarıda. Girdiğimiz körfezin dibinde limanı ve marinası var. Normalde bu körfez çok methedilen bir yer değil, ama bir haftadır alargadayız. Alışveriş iyi olacak.

Marinadan bir önceki koya demirliyoruz. Buranın zemini hakkında çok olumsuz şeyler yazılmış, ama biz ilk denemede tutturuyoruz. 15-17 knot esiyor. Ama önemli olan yarın sabah, tekneyi bırakıp birkaç saatliğine alışverişe gideceğiz.

Alışveriş düzeni de çok iyi. Botla marinaya çıkıyoruz. Yukarı kasabadaki dükkan telefonunu bırakmış. Arabayla gelip alıyor sizi, alışveriş bitince de geri bırakıyor.  Büyük market... Araba var... Yükleniyoruz.

Tekneye dönüp eşyaları yerleştirince demir alıp 6 mil mesafedeki güzel bir koya geçiyoruz.